#vedligehold #retning
#vedligehold #retning
Indsatsen handler om at sikre, at kerneopgaven er opdateret. Det kan være, at eventuelle ændringer i samfundsudviklingen, kundegrundlaget eller virksomheden påvirker kerneopgaven og betyder, at den skal justeres eller omformuleres.
Formålet med vedligehold af kerneopgaven er at sikre, at kerneopgaven følger med eventuelle ændringer, der påvirker kerneopgaven. På den måde vil der stadig være et fælles opdateret pejlemærke at navigere efter for virksomheden og medarbejderne.
“Vi genbesøger vores kerneopgave minimum en gang om året for at sikre, at den stadig er operationel og virksom for medarbejdere og virksomheden.”
Finn Bech – Precure, Founder & CEO
Møde • Gennemgå kerneopgaven • Beslut
Møde
Hold et møde i ledelsesteamet, hvor I sætter fokus på kerneopgaven.
Gennemgå kerneopgaven
Kig kerneopgaven igennem.
Fungerer kerneopgaven i hverdagen, er den operationel, og kan alle forstå den?
Har forandringer haft betydning for kerneopgaven – både forandringer i organisationen, samfundet og hos jeres kunder?
Beslut
Beslut om der er behov for justering af kerneopgaven, eller om alt er, som det skal være.
Hvis der er behov for justering, kan I gøre brug af processerne i de andre kerneopgave-indsatser i Core Culture Toolbox her.
Sørg for at genbesøge jeres kerneopgave ved større ændringer i og udenfor organisationen.
Inddrag medarbejderfeedback, der tyder på, at kerneopgaven ikke lever i hverdagen, ikke er forstået eller ikke er operationel.
Indtænk vedligehold minimum en gang om året – sæt det evt. ind i et årshjul.
Hvilke gode erfaringer har vi i forhold til tidligere udvikling af kerneopgaven?
Hvordan sikrer vi, at vi får afdækket evt. ændringer godt nok – hvem har vi brug for bidrag fra?
Hvordan sikrer vi vedligehold af kerneopgaven hos os? Hvor ofte?